Kvinder er en usædvanlig interessant målgruppe. Ikke mindst for virksomheder, hvis de inddrager den nyeste marketing-viden. Det skriver Erhvervsbladet i dag
Den agtværdige Boston Consulting Group spår, at kvinder i år 2028 kontrollerer 72 pct. af verdens privatforbrug.
I USA købes over 50 pct. af alle biler af kvinder, og selv the Economist, normalt besindighedens holdeplads, skrev for år tilbage: ”Forget China, India and the Internet: economic groth is driven by women.” Det skriver Erhvervsbladet i dag.
Allerede i 1995 opfandt Chrysler begrebet ”womenomics” ud fra viden om, at kvinder i fremtiden sidder på langt de fleste pekuniære ressourcer.
Og i Danmark har Erhvervs- og Byggestyrelsen initieret et projekt, sekunderet af Danfoss, B&O, GN Netcom, Lindberg International, universiteterne i Aarhus og Aalborg samt design-people, der skal barsle med nyere indsigter om kvindernes potentielle købekraft.
Ifølge Klaus Schroeder, partner i århusianske design-people er kvinder et overset marked:
"Det betyder, at mange virksomheder kun i ringe grad fokuserer på produkter og services, der afspejler de særlige kvindelige præferencer."
Læs mere om kvinderne på erhvervsbladet.dk