/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Derfor skal du sælge til kvinder

onsdag den 27. april 2011

Derfor skal du sælge til kvinder

Kvinder er en usædvanlig interessant målgruppe. Ikke mindst for virksomheder, hvis de inddrager den nyeste marketing-viden. Det skriver Erhvervsbladet i dag

Mistanken om, at kvinder sætter sig igennem i hjemmet og på arbejdspladser, ser ud til at være en sandhed.
Den agtværdige Boston Consulting Group spår, at kvinder i år 2028 kontrollerer 72 pct. af verdens privatforbrug.

I USA købes over 50 pct. af alle biler af kvinder, og selv the Economist, normalt besindighedens holdeplads, skrev for år tilbage: ”Forget China, India and the Internet: economic groth is driven by women.” Det skriver Erhvervsbladet i dag.

Allerede i 1995 opfandt Chrysler begrebet ”womenomics” ud fra viden om, at kvinder i fremtiden sidder på langt de fleste pekuniære ressourcer.

Og i Danmark har Erhvervs- og Byggestyrelsen initieret et projekt, sekunderet af Danfoss, B&O, GN Netcom, Lindberg International, universiteterne i Aarhus og Aalborg samt design-people, der skal barsle med nyere indsigter om kvindernes potentielle købekraft.

Ifølge Klaus Schroeder, partner i århusianske design-people er kvinder et overset marked:

"Det betyder, at mange virksomheder kun i ringe grad fokuserer på produkter og services, der afspejler de særlige kvindelige præferencer."

Læs mere om kvinderne på erhvervsbladet.dk