/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Kvinder tænker mere på dyrene end mænd når de køber økologisk

tirsdag den 17. januar 2012

Kvinder tænker mere på dyrene end mænd når de køber økologisk

Mænd og kvinder har forskellige bevæggrunde, når de lægger økologiske varer i indkøbskurven.  Mænd køber økologi for miljøets og kvalitetens skyld, kvinder gør det for sundhedens og dyrevelfærdens

Spørger man kvinder og mænd, hvad der er den vigtigste årsag til at vælge økologi, er det oftest mændene, der vægter miljø og kvalitet højest, mens det hyppigst er kvinderne, der motiveres af sundhed og dyrevelfærd.

Det viser en undersøgelse blandt 2.045 repræsentativt udvalgte danskere, som FDB Analyse har foretaget for Coop og Økologisk Landsforening. Det skriver Landbrugsavisen.dk.

"Det er nok kvindernes bløde sider, der spiller ind, når de vælger økologi på grund af dyrevelfærd og sundhed," siger Helle Bossen, markedskonsulent i Økologisk Landsforening til avisen.

"Vi ved fra tidligere undersøgelser, at kvinderne ønsker at drage omsorg for både deres børn og dyrene ved at vælge økologi. De vil gerne vide, at kyllingen, som har lagt æggene, har haft det godt, mens den var i live, og de vil være sikre på, at deres børn ikke får mad med rester af sprøjtegifte," siger hun og fortsætter:

"Mændene derimod er mere fakta-orienterede. Derfor er det miljø og kvalitet, der motiverer dem, når de køber økologisk, fordi der her er tale om noget helt målbart."

I økologisk Landsforeninger ser man det som en positiv ting, at danskerne har forskellige bevæggrunde for at købe økologisk. Foreningen vil fremover forsøge at bruge resultaterne til at markedsføre økologiske fødevarer til mere specifikke forbrugergrupper.

Kilde: Landbrugsavisen og 24timer