Kvinder uddanner sig som aldrig før, og undersøgelser dokumenterer, at det er kvinden, der er familiens indkøbschef, idet kvinder har indflydelse på op mod 80 procent af familiens købsbeslutninger. Derfor betaler det sig at gøre noget særligt for kvinderne
Uanset om du sælger sportstøj, finansielle produkter, medlemskab til A-kassen, biler eller mælk har din virksomhed mulighed for at styrke sit markedspotentiale ved at gøre noget særligt for kvinderne.
En international undersøgelse gennemført af The Boston Consulting Group dokumenterer, at kvinder i høj grad er et underserviceret marked. Det skyldes, at mange brancher traditionelt har fokuseret på mænds behov – og måske sovet lidt for meget i timen, mens kvinder er stormet frem på uddannelserne og ud på arbejdsmarkedet med fuld fart på stilletterne.
Karrierekvindernes fremmarch betyder, at stadig flere kvinder får stadig flere penge mellem hænderne. Derfor ligger der attraktive forretningsmuligheder i at stille skarpt også på kvinders behov, ønsker, drømme og ambitioner - også inden for traditionelle mandebrancher.
At gøre noget særligt for kvinderne betyder, at virksomheden lytter til grundigt til kvinderne, udvikler organisationen, forretningsgangene, produkterne, koncepterne og kommunikationen, så både virksomheden som helhed og produkterne fremstår attraktive og troværdige i kvinders øjne.
Læs mere om The Boston Consulting Groups undersøgelse her
Test hvor god din virksomhed er til at kommunikere med kvinder
Læs artiklen: Kvinder er en megatrend
Læs artiklen: Flere kvinder er familiens hovedforsørger