/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Vinbranchen overser kvinderne

torsdag den 23. august 2012

Vinbranchen overser kvinderne

Vin er per definition mandens domæne, men nu åbner en vinbutik skræddersyet til kvinder…

Vinus er en online vinbutik, som er dedikeret kvinder. Butikken sælger udelukkende vine ud fra en kvindelig indgangsvinkel og oplevelser, som interesserer kvinder. Bag det nye vinkoncept står Cecilia Martinez Søndergaard, som siden 90’erne har arbejdet i den mandsdominerede vinverden. Nu vil hun hjælpe kvinder med at stole på deres gode smag, når de fremover vælger vin.

"Jeg har ofte følt mig nedvurderet i branchen, blot fordi jeg har været en kvinde i en mandeverden. Men som årene er gået, er det blevet mere og mere tydeligt for mig, at kvinden som forbruger, er totalt overset. Og det er jo klart. Det er fordi, det er manden, der sælger vin”, lyder det fra den kvindelige vinekspert som fortsætter:

“Kvinder er gode til at dufte og smage. Kvinder interesserer sig for detaljer, især dem der påvirker vores sanser. De går op i, om vinen smager godt, om den passer til maden, til lejligheden og til stemningen. Det gør kvinder til naturtalenter, når det handler om valg af vin”.

Kilde: Markedsforing.dk