I disse dage lander en ny brødkategori - Nordbrød - på bagerhylder
landet over. Brødet er målrettet sundhedsbevidste kvinder, og
markedsføringen er hos reklamebureauet Zupa Recommended også lagt i
hænderne på et rent kvindeligt kreativt team
Midt i debatten om, hvorvidt mænd kan markedsføre produkter til
kvindelige forbrugere, har den tyske producent af bage-ingredienser,
Ireks, valgt at sige ja tak til et lidt anderledes forslag fra sit
reklamebureau, Zupa Recommended i København. Bureauet foreslog nemlig sin kunde at sætte et rent kvindeligt
kreativt team på opgaven med at markedsføre Ireks’ nye brød, Nordbrød. Det skriver Markedsforing.dk
Projektleder Louise Aalbæk fra Zupa Recommended siger om processen:
- Vi tror meget på, at der skal være et godt match mellem opgaven og
det hold, der løser den. Og jeg synes, det er blevet tydeligt i både
strategi og design, at der har været både en glæde ved arbejdet og en
feminin drivkraft bag.
Læs artiklen på markedsforing.dk