/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Den lette duft af jul giver os lyst til at købe

mandag den 17. december 2012

Den lette duft af jul giver os lyst til at købe

En simpel og let genkendelig duft får os til at købe mere, end hvis butikken er oversprayet med flere forskellige lugte

Markedsføringsekspert Eric Spangenberg fra Washington State University i USA har slået sig sammen med schweiziske forskere og foretaget duftforsøg med ægte kunder i en interiørbutik i byen St. Gallen. Det skriver videnskab.dk

I 18 dage blev butikken fyldt med enten duften af appelsin, eller af en blanding af appelsin og basilikum med et hint af grøn te. Nogle dage var der desuden ingen speciel lugt i lokalet – andet end det kunderne selv hev med sig ind.

Kundernes shoppevillighed blev målt gennem interviews i butikken og ved hjælp af kassebonerne.

De simple duftdage viste sig at være de bedste: En vilkårlig valgt gruppe af 100 kunder brugte gennemsnitligt 20 procent mere i butikken, hvis de handlede på disse dage.

Nu er basilikum og grøn te strengt taget ikke udprægede julelugte. Men der er ifølge videnskab.dk ingen grund til at tro, at de samme resultater ikke vil være gyldige også for eksempel for kombinationen appelsin-nellike-gran.

Kilde: Videnskab.dk