/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Kvinder og mænd opfører sig forskelligt i supermarkedet

fredag den 7. december 2012

Kvinder og mænd opfører sig forskelligt i supermarkedet

Forskelle på mænd og kvinder kommer nu også til udtryk i indretningen af supermarkeder

Mænd er mere målrettede og mindre impulsive end kvinder, når de køber ind. Derfor farer mange mænd let vild i supermarkederne, der primært er indrettet til kvinder, som gerne vil ose.

Imidlertid er andelen af mænd, som foretager familiens ugentlig indkøb stigende, og det får mange supermarkeder til at gentænke indretningen af butikkerne. En amerikansk rapport viser således, at andelen af mænd, som foretager familiens ugentlige indkøb, i perioden 1985 til 2011 er steget fra 14 til 31 procent.

Mændenes ryk-ind i supermarkederne betyder, at verdensomspændende detailvarekæder er begyndt at eksperimentere med at indrette særlige indkøbsområder, der skal imødekomme mænds indkøbsvaner. Denne tendens breder sig i disse år også til Danmark, hvor de store detailkæder arbejder på at gøre det lettere, hurtigt og målrettet at finde varerne på indkøbssedlen og komme ud igen.

Det bekræfter Maia Sejersen, kommunikationskonsulent i Dansk Supermarked, Danmarks største detailkoncern, der blandt andet tæller kæderne Føtex, Bilka og Netto.

”Vi forsøger i højere grad at tage højde for, at nogle kunder ikke har lyst til at gå rundt og ose. De har en liste med og vil hurtigt ind og hurtigt ud igen og har ikke lyst til at skulle hele butikken igennem for at komme frem til mælken. I Føtex er vi lige nu i gang med et udviklingsprojekt, der skal gøre det muligt at komme hurtigere rundt,” siger Maia Sejersen til Jyllands-Posten.

Kilde: Jyllands-Posten.dk

LÆS OGSÅ: