/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Ny megatrend giver kvinder magten

mandag den 21. januar 2013

Ny megatrend giver kvinder magten

Kvinder får højere uddannelser, hiver store lønningsposer hjem hver måned og står for 80% af familiens købsbeslutninger. Virksomheder har endelig fået øjnene op for det store, feminine forretningspotentiale og øver sig nu i at tænke som kvinder. Fænomenet ”Womenomics” er udpeget som en megatrend, der vil revolutionere forretningsverdenen, og er så småt ved at slå igennem i Danmark

”Who runs the world? Girls!” synger Beyoncé. Og det er ikke helt ved siden af. For faktum er, at kvinder uddanner sig som aldrig før, får flere penge mellem hænderne og træffer – direkte og indirekte – op mod 80 procent af familiens købsbeslutninger. Alt det gør kvinder til en væsentlig faktor som både kunder, medarbejdere og lederpotentiale og ikke mindst en faktor, som erhvervslivet kan spinde guld på. Fænomenet kaldes ”womenomics”, og i udlandet har begrebet allerede gået sin sejrsgang et par år, mens de danske virksomheder kun i lille grad har forstået at udnyttet kvinders store, økonomiske potentiale.

Anne-Mette Michaelsen er medstifter af House of Womenomics – det første internationale videnshus i Skandinavien med hovedfokus på womenomics – og kalder det nye fokus på kvinder og økonomi for ”en arbejdsmarkedsrevolution med kæmpe konsekvenser”. 

Læs resten af artiklen på altfordamerne.dk