/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Dansk IT-firma giver deres ansatte kærlighed og deltid

torsdag den 28. marts 2013

Dansk IT-firma giver deres ansatte kærlighed og deltid

EMPLOYER BRANDING: I den ellers knaldhårde it-konsulentbranche har et firma valgt at indrette arbejdsdagen med kærlighedskonsulenter og deltid. Den alternative model betyder, at medarbejderne bliver i virksomheden. Det skriver Computerworld

"For fire år siden satte vi en målsætning om at tiltrække flere kvinder til konsulentbranchen, fordi det er god forretning og for at skabe et blandet miljø. Derfor blev der nedsat en gruppe, som skulle se på, hvorfor kvinderne holdt sig væk fra konsulentmiljøet. Om det var mandehørmen, som de ikke kunne klare eller noget helt tredje," fortæller Maja Bavngaard fra it-konsulenthuset Abakion til Computerworld.

Huset har succes hos kvinderne, og medarbejderomsætningen lav, hvilket er utraditionelt for branchen. Succesopskriften rummer ingredienser som at skabe plads til både familie- og arbejdsliv og sætte fokus på medarbejdernes trivsel.

På arbejdspladsen finder man eksempelvis børnerum med fjernsyn, konsoller og legetøj på arbejdspladsen, så børnene kan komme med på job, når det er nødvendigt. Samtidig er der fokus på familiearrangementer og muligheder for deltid.

I den mere utraditionelle ende af skalaen har Abakion indført kvindenetværk, hvor de kvindelige ansatte mødes for at diskutere deres situation og bringe eventuelle problemer videre til ledelsen.

Desuden er virksomheden forsynet med en kærlighedsspreder.

"Kærlighedskonsulenten har faktisk været med helt fra starten, hvor hun fik frit lejde til at skabe en hyggelig arbejdsplads. Så hun gik i krig med bløde sofaer, store puder, malerier og sutsko til alle."

Kilde: Computerworld