/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Kristeligt Dagblad har succes hos kvinderne

onsdag den 3. april 2013

Kristeligt Dagblad har succes hos kvinderne

Andelen af kvindelige avislæsere stiger svagt på de fleste aviser. Især på Kristeligt Dagblad, der har den højeste andel af kvindelige læsere og målretter marketing-kampagner til kvinderne

Over de seneste år er andelen af kvindelige avislæsere steget. De fleste titler har stadig flest mandlige læsere, men kvinderne har vist sig lidt mere loyale mod den landsdækkende papiravis. Det skriver Mediawatch.

Kristeligt Dagblad har sammen med Information oplevet den største stigning i andelen af kvindelige læsere siden 2009. I andet halvår 2012 var seks af ti Kristeligt-læsere kvinder. Det er 10 pct. mere end i 2009. Avisen er i øjeblikket det eneste landsdækkende dagblad med en overvægt af kvindelige læsere.

Kristeligt Dagblad er samtidig den landsdækkende morgenavis, der procentuelt har tabt færrest læsere i en tid, hvor alle morgenaviser ser læsertallene dykke.

Avisens marketingdirektør, Joachim Langagagaard, fortæller til Mediawatch, at avisens fokus på tro, håb og eksistens er med til at tiltrække rigtig mange inden for de forskellige omsorgs- og undervisningsfag, hvor der traditionelt er mange kvinder. Samtidig har avisen fokus på kvinderne i sin markedsføring af printavisen, mens mændene er i fokus online.

Kilde: Mediawatch.dk
Læs også: Avisernes kvindetillæg scorer ikke nok