tirsdag den 9. juli 2013

Carlsberg vil servere søde drikke til kvinder

80 procent af Carlsbergs kunder er mænd, og derfor ser koncernen et forretningspoteniale i at lokke flere kvinder til. På den måde kan den gamle bryggerigigant vinde nye markedsandele


Sødere smag og mindre alkohol i nye drikke skal få nye målgrupper til at drikke Carlsbergs produkter. Særligt sigter det danske bryggeri efter kvinderne og yngre kunder. Det skriver Business.dk.

Det danske bryggeri vil lancere nye sødere drikke med mindre alkohol. De skal tiltale kvinder og yngre kunder, og i fremtiden vil den type produkter udgøre en væsentligt større del af Carlsbergs sammensætning af produkter, siger topchef Jørgen Buhl Rasmussen til avisen.

"Øl er kerneforretningen, men vi kigger mere og mere på mange andre produkter. Det kan være ikke-alkoholiske drikke, cider, energidrikke eller forskellige sundhedsprodukter."

I alt har Carlsberg 332 forskellige brands. I 2012 udgjorde de produkter, som ikke er øl, 14 pct. af koncernens samlede volumen, og det tal vil ifølge topchefen vokse, idet forbrugerne vil have flere og flere valg.


Kilde: Business.dk

LÆS OGSÅ:

'Barbie-øl - nej tak!
Kvinder er Carlsbergs nye vækstmarked
Carlsberg byder på spritnye designerøl til kvinder
Carlsberg vil servere søde drikke til kvinder
Kvinder er Carlsbergs nye vækstmarked
Johnnie Walker skal charmere kvinderne
 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar