/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Kvinder siger 'nej tak' til sexede reklamer - med én undtagelse

torsdag den 5. december 2013

Kvinder siger 'nej tak' til sexede reklamer - med én undtagelse

Kvinder står af, når det kommer til sexede reklamer - medmindre der reklameres for et dyrt og eftertragtet produkt.

 

En undersøgelse fra University og Minnesota viser, at kvinder instinktivt har en negativ reaktion på seksuelle reklamer - dog ikke, hvis der reklameres for et dyrt produkt. Det skriver mx.dk.

Forskerne bag undersøgelsen mener forklaringen er, at mange kvinder afskyr det store brug af kvindelige sexede billeder i reklamer, da det formindsker 'kvindens værdi'


Hvis de sexede scener omhandler dyre og sjældne produkter er sagen imidlertid en anden. Her kan kvinderne identificere sig med produktets værdier: sjældent, eksklusivt og højt værdsat.


Kilde: mx.dk, dailymail.co.uk
Pressemeddelelse