/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Womenomics - design til kvinder

fredag den 27. december 2013

Womenomics - design til kvinder

Kvinder er kræsne købere, og deres købekraft vokser globalt. Danske virksomheder er derfor mere og mere optaget af at ramme de kvindelige forbrugere så effektivt som muligt. Fænomenet hedder womenomics. 

 


Kvinder stiller høje krav til de produkter, de køber. De er kompromisløse i forhold til selve produktet, men også til den service, de møder. Samtidig tænker kvinder typisk i brugsscenarier og relationer, når de handler, hvorimod mænd ofte tænker mere på tekniske specifikationer. Dén viden er værdifuld, når produkter skal designes og fænge hos det ene eller det andet køn. Det fortæller Klaus Schroeder, der er Strategy Director, CEO og partner i design-people, som har beskæftiget sig indgående med fænomenet womenomics. Det skriver DDA - Danish Design Association.

Ifølge DDA er Womenomics herhjemme en begyndende trend, mens udlandet i flere år har arbejdet strategisk med fænomenet inden for især teknologitunge virksomheder:

"Ud over design-people er Anne-Mette Michaelsen frontløber på området. Anne-Metter siger:

- Erhvervslivet har i høj grad overset, hvor stor økonomisk indflydelse kvinder har. Især i mandebrancher, hvis produkter er baseret på teknik og gadgets, har produktudviklingen og markedsføringen været udviklet af mænd, til mænd og for mænd. Og selvom man ved, at kvinder eksempelvis også køber biler, så har man simpelthen overset dem.
Kilde: Alt for Damerne, 21. januar 2013."


Læs artiklen på danishdesignassociation.com 
Læs interviewet i Alt for Damerne: Kvinderne styrer økonomien

I marts 2014 finder den internationale konference Women Bying Power Conference sted i København.