mandag den 12. maj 2014

Kvindelige investorer har mest is i maven

Kvinder tænker mere langsigtet end mænd, når de investerer, og det betyder, at kvinder ikke i samme grad som mænd er zappere, siger Henriette Lindbock, der er investeringsrådgiver hos Nykredit

 

Kvindelige investorer vil have storytelling i højere grad end mænd, når de skal træffe beslutninger om, hvad de skal investere deres penge i. Det fortæller investeringsrådgiver Henriette Lindbock fra Nykredit i et interview til magasinet Nykredit Invest. Lindbock oplever, at der er forskelle på mandlige og kvindelige investorer:

"Når mænd skal træffe beslutninger om investeringer, tager de typisk direkte afsæt i nøgletal, og de ønsker i mindre grad at høre lange historier om det, de investerer i. Kvinder spørger meget mere ind til det, de overvejer at investere i. De vil gerne finde frem til, om de synes godt om virksomheden, tror på produkterne og har tiltro til, at der er gode fremtidsudsigter. Kvinder går også, i højere grad end mænd, op i etisk ansvarlighed og bæredygtighed, og så holder kvinderne sig typisk langt fra alt, hvad der har med børnearbejde og våbenindustri at gøre.

Ifølge Henriette Lindbock tænker kvinder mere langsigtet end mænd, når de investerer, og det betyder, at kvinder ikke i samme grad som mænd er zappere:

"Et tydeligt eksempel ser vi i forbindelse med Krim-krisen. Her ringer i langt højere grad mændene til os med overvejelser om at ændre investeringsstrategi. Kvinderne har mere is i maven. De stoler på, at de har sat sig godt ind i sagerne, og de er gode til at holde fast i det, de tror på. Selv om kvinder generelt er mindre risikovillige og spreder deres investeringer mere end mænd, så er det sjovt nok kvinderne, der har mest hår på brystet i krisetider."

Læs mit interview med Henriette Lindbock i sin fulde længde i magasinet Nykredit Invest, s. 8-9 >>

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar