torsdag den 6. november 2014

Fruen vælger familiens bil

En dugfrisk analyse under overskriften "Den kvindelige forbruger 2014" viser, at 70 procent af samtlige danske kvinder har afgørende indflydelse på over halvdelen af alle købsbeslutninger, mens kun 60 procent af mændene siger det samme.



En spritny analyse kortlægger kvinders forbrug, beslutningsproces, købsindflydelse og købsadfærd. Analysen er gennemført af analysehuset AIM Create for reklamebureauet LoweFriends.

Tallene viser, at kvinder træffer betydeligt flere købsbeslutninger end mænd - også i brancher hvor vi forventer, at manden tager hovedparten af købsbeslutningerne. Når det gælder fx biler, elektronik eller finans træffer kvinden lige så mange købsbeslutninger som mænd.

Ifølge LoweFriends er tallene tankevækkende, fordi det stadig i mange brancher er de mandlige værdier og behov, der ligger til grund for den produktudvikling og kommunikation, der skabes.

Analysen er baseret på 4.826 repræsentative interviews gennemført i juni 2014 i Skandinavien. Der er foretaget 1.600 interviews i hvert land, 1200 med kvinder og 400 med mænd.

Kilde: Markedsforing.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar