Topledelsen hos Lego har gjort op med flere indgroede vaner, som forhindrede dem i at få kløerne i de mest talentfulde kvinder. Blandt andet har Lego gjort op med maskuline stillingsopslag
Kvinderne udgør for første gang 44 procent af Legos nyansættelser og forfremmelser i de to øverste ledelseslag i første halvår af 2015. Succesen skyldes blandt andet, at Lego har skruet på virksomhedens jobopslag, som tidligere har været maskuline i deres udtryk.
Nu har Lego gjort sine stillingsopslag mere appellerende for kvinder ved at udskifte ord og ændre på farver og former. Legos egne testresultater viser, at de nye jobannoncer giver et andet og bredere ansøgerfelt end de gamle jobannoncer.
"Ved at omskrive jobannoncen og redesigne den har vi faktisk kunnet ændre på antallet af personer, og hvem der søger jobbet", siger Legos topchef Jørgen Vig Knudstorp til Business.dk og tilføjer:
"Det har været interessant at konstatere, hvordan vi ubevidst har indsnævret kandidatfeltet og sorteret folk fra på et alt for tidligt stadie i rekrutteringsprocessen."
Kilde: Business.dk
LÆS OGSÅ:
Maskuline jobannoncer skræmmer kvinderne væk
Jobopslag skal appellere til kvinder
Ingen kommentarer:
Send en kommentar