tirsdag den 13. oktober 2015

Succeshstorie: Nye jobannoncer fra Lego tiltrækker kvindelige talenter

Topledelsen hos Lego har gjort op med flere indgroede vaner, som forhindrede dem i at få kløerne i de mest talentfulde kvinder. Blandt andet har Lego gjort op med maskuline stillingsopslag


Kvinderne udgør for første gang 44 procent af Legos nyansættelser og forfremmelser i de to øverste ledelseslag i første halvår af 2015. Succesen skyldes blandt andet, at Lego har skruet på virksomhedens jobopslag, som tidligere har været maskuline i deres udtryk.

Nu har Lego gjort sine stillingsopslag mere appellerende for kvinder ved at udskifte ord og ændre på farver og former. Legos egne testresultater viser, at de nye jobannoncer giver et andet og bredere ansøgerfelt end de gamle jobannoncer.

"Ved at omskrive jobannoncen og redesigne den har vi faktisk kunnet ændre på antallet af personer, og hvem der søger jobbet", siger Legos topchef Jørgen Vig Knudstorp til Business.dk og tilføjer:

"Det har været interessant at konstatere, hvordan vi ubevidst har indsnævret kandidatfeltet og sorteret folk fra på et alt for tidligt stadie i rekrutteringsprocessen."

Kilde: Business.dk 

LÆS OGSÅ: 
Maskuline jobannoncer skræmmer kvinderne væk 
Jobopslag skal appellere til kvinder 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar