/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Newline scorer kassen på løbetøj til kvinder

lørdag den 26. marts 2011

Newline scorer kassen på løbetøj til kvinder

Det går rigtig godt for Newline i Langholt. Trods stigende produktionspriser har sportstøj-virksomheden næsten fordoblet sit resultat, der i 2010 blev 4,1 millioner kroner før skat. En del af fremgangen kan forklares med et enkelt ord: Kvinder
 
Der er blevet flere kvindelige løbere - og kvinderne på løbestierne adskiller sig fra mændene ved, at de lægger vægt på at se godt ud med sved på panden. Det har sportsvirksomheden Newline i Langholt erfaret:

”Kvinder udskifter deres løbetøj hurtigere end mænd og lægger mere vægt på mode-elementer”, siger Newline-direktør Per Thomsen til Nordjyske.dk

”Mænd er mere tilbøjelige til kun at se på funktionaliteten."

Newline har indrettet produktionen efter denne lille forskel mellem mænd og kvinder, og det har været med til at øge salget af løbetøj.

Newlines vækst er opnået på de nære markeder - Danmark, Sverige og Tyskland, men virksomheden ser et globalt potentiale for deres produkter, og ekspertmarkederne kommer til at bidrage langt mere til vækst i fremtiden.

Der er 28 ansatte på domicilet i Langholt.