“In rich countries, girls now do better at school than boys, more women are getting university degrees than men are and females are filling most new jobs. Arguably, women are now the most powerful engine of global growth”. Kilde: The Economist
Kvinders fremmarch som talentmasse og forbrugere betyder, at der ligger gode forretningsmuligheder i at arbejde professionelt, strategisk og målrettet med branding for kvinder.
Ved at tænke som en kvinde, har din virksomhed mulighed for at tænke innovativt, styrke konkurrencekraften og se profilering og branding i et helt nyt perspektiv. Stil derfor dig selv spørgsmålene:
- Corporate Branding: Appellerer din virksomheds corporate brand til kvinder. Har I fokus på, hvad kvinder tænker, og hvad der er vigtigt for kvinder i alle de roller, som kvinder udfylder som nøgleinteressenter: Kunder, investorer, nuværende og potentielle medarbejdere, samarbejdspartnere, leverandører, distributører, interesseorganisationer, netværk etc.?
- Employer Branding: Appellerer din arbejdsplads til kvinder? Får talentfulde kvinder lyst til at søge job hos jer? Er arbejdspladsen og arbejdsforholdene indrettet, så kvinder trives og føler sig tiltrukket af jobbet? Er I i stand til at rekruttere og fastholde kvinder - også i topjobs og bestyrelser, så I sikrer jer de bedst kvalificerede medarbejdere?
- Personlig Branding: Har din virksomhed en plan for, hvordan I profilerer både virksomheden og jeres kvindelige talenter via personlig branding. Kvindelige frontfigurer er med til at sende signaler til omverdenen om, at jeres virksomhed er trådt ind i det 21. århundrede og ser kvinder som en vigtigt aktiv.
- Produkt Branding: Appellerer jeres produkter og serviceydelser til kvinder og kvinders liv? Sender jeres hjemmeside, brochurer og informationsmaterialer de rigtige signaler til kvinder? Signalerer I, at I har forstået, at kvinder i dag har mange jern i ilden, og at I har forståelse for at gøre livet nemmere, sjovere og mere bekvemt? Kvinder har i høj grad ansvaret for familiens indkøb, og det gælder ikke kun mælk og andre dagligvarer. Kvinder har i stigende grad indflydelse også på køb af længerevarende forbrugsgoder som møbler, bolig og bil, så det er en god forretning at gøre sig attraktiv for kvinderne ved at tænke som en kvinde.