En markedsanalyse gennemført af analyseselskabet IBISWorld viser, at 54 procent af mobilspillerne piger. Snævrer man feltet ned til de spil, der handler om social interaktion og rollespil, er andelen af piger helt oppe på 70 procent. Det skrive businenss.dk.
Alligevel er langt størstedelen af nye spil lavet af og til mænd og drenge. Dermed snyder industrien sig selv for en oplagt kundegruppe, lyder det fra en af de få spilleproducenter, der sigter efter pigerne.
»Vi ser nu flere og flere spil til piger, men de fleste er i virkeligheden drengespil, der er farvet pink og har fået et par enhjørninger hist og pist,« siger Brenda Bailey Gershkovitch fra det Vancouver-baserede Silicon Sisters.
Det undrer Brenda Bailey Gershkovitch, at producenterne af spil ikke er bedre til at udnytte det tøsede markedspotentiale og udvikle spil, der tiltaler pigerne. Det handler i høj grad om sociale rollespil, gåder og puslespil, viser markedsundersøgelserne. Men hvis spillene skal være en succes, kræver det ifølge Brenda Bailey Gershkovitch, at flere kvinder bliver involveret i produktionen.
Kilde: Kvinder er de nye nørder
Se også: Modespil skal få fat i tøserne
Ingen kommentarer:
Send en kommentar