Kvinder tænker ikke som mænd. Det ved mange forhandlere godt. Så skal man vinde dem som kunder, skal der tænkes i nye baner. Det har SMC-Biler regnet ud, og derfor lancerer kæden nu et koncept kaldet ”Alle har ret til en fridag”, der i al sin enkelthed går ud på, at en bil til prøvekørsel bliver bragt til døren, så kvinderne ikke skal spilde en lørdag hos forhandleren.
”Det er ikke længere sådan, at biler kun sælges til mænd. Kvinder har afgørende indflydelse på, hvilken model der kommer til at holde derhjemme i indkørslen. Det står bare ikke lige på kvinders top-3 at besøge bilforhandlere i weekenden,” siger Lars Simper, adm. direktør i SMC-Biler til autoupdate.dk.
Han påpeger samtidig, at hver femte kvinde i Danmark lever alene, mens tre ud af fire kvinder i et forhold har afgørende indflydelse på valget af ny bil. Der er altså tale om en kundegruppe med stort potentiale.
Med konceptet, der løber over fire lørdage i juni, får kvinderne leveret bilen – eksempelvis en Jetta eller Passat - med fuld tank, et picnic-tæppe og en opfordring til at tage en tur ud i det blå. Bilen skal leveres tilbage den følgende dag.
”Vi vil gerne give mulighed for, at kvinderne kan tage sig en fridag og prøve bilen i omgivelser, de synes om. Vi bringer derfor vores biler hjem til kvinderne og opfordrer til at køre ud i naturen og nyde dagen sammen med veninder, den udkårne eller hele familien,” siger Lars Simper.
Læs mere på smc-bilers hjemmeside
Ingen kommentarer:
Send en kommentar