/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Samsung har succes hos kvinderne

onsdag den 25. april 2012

Samsung har succes hos kvinderne

Smartphones bliver ikke kun smartere og smartere. Hvor mobiltelefoner før skulle være små, sexede tingester, er trenden for tiden den stik modsatte: Gigant-telefoner med kæmpestore skærme stikker i større og større grad frem i billedet

Forleden kunne Samsung fortælle, at firmaets salg af kæmpetelefonen Galaxy Note på verdensplan har rundet fem millioner eksemplarer. Telefonen, der også giver den som tabletpc, har en skærm på 5,3 tommer.

ComON har forsøgt at finde ud af, hvem der køber kæmperne og er overrasket over svaret: Det gør kvinder.

Samsungs danske salgschef Jens Arvad, der altid selv bærer rundt på en 178 gram tung Galaxy Note, mener, at en af forklaringerne på den let paradoksale kobling mellem små fine kvindehænder og store stærke telefoner, blandt andet skal findes i brugernes påklædning:

"Fordi de ofte går med håndtaske, og fordi de er mere tilbøjelige til at have jakker på, er det fint nok for dem at bære rundt på den," siger han til comon.dk og tilføjer, at også den kvindelige fysiognomi spiller ind på de feminine præferencer for smartphones i overstørrelse, men af helt specielle grunde:

"Kvinder er i forvejen disponeret for tohånds-brug. De har typisk mindre hænder, så de er i forvejen mere tilbøjelige til at måtte opgive enhåndsbetjening." 

Kilde: Comon.dk