/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Danske kvinder dropper tysk discountkæde

onsdag den 6. juni 2012

Danske kvinder dropper tysk discountkæde

Mænd synes Lidl-butikkerne er o.k. Kvinderne holder sig derimod væk fra de danske butikker. Det er ifølge Business.dk et problem for den tyske discount-kæde, fordi kvinder står for op med 80 procent af beslutningerne om, hvad der skal i familiens indkøbskurv

Lidl er en af de største dagligvarekæder i Europa, men på det danske marked har den tyskejede kæde et problem: 55 procent af kunderne er mænd. Det vil Lidl nu gøre noget ved.

Ifølge Lidl-ledelsen bliver der nu ændret i varesortimentet for at vende udviklingen. Det betyder blandt andet, at kæden vil til at sælge nybagt brød, der kommer ud af ovnen i den enkelte butik, samt at reklamespots fremover vil være målrettet mod det kvindelige kundesegment.

Kædens administrerende direktør Finn Tang erkender, at der nok har været lige lovligt meget fokus på at reklamere for tilbudsvarer, der traditionelt appellerer mere til mænd - i form af eksempelvis biludstyr og værktøj.

Lidls ledelse i Danmark består af en direktion på fem - der alle er mænd. Derimod er hver fjerde eller hver femte mellemleder kvinde.

Kilde: Business.dk og Jylland-Posten