/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Sådan vil Lego fange pigerne

torsdag den 7. juni 2012

Sådan vil Lego fange pigerne

Efter tusindvis af tests og fire års minutiøs forberedelse har Lego kastet sig ind i kampen om pigerne med produktserien Lego Friends - alle tidligere forsøg på at nå pigerne har ramt skævt. Det skriver Business.dk

Mens Lego hvert år kan glæde sig over nye rekorder i salget til drenge over hele verden, må det højt respekterede legetøjsbrand nemlig se i øjnene, at pigerne hidtil typisk har mistet interessen, når de er vokset fra de store Duplo-klodser omkring fem års alderen.

Med lanceringen af Lego Friends i begyndelsen af året har Lego indledt en nøje forberedt jagt på den anden halvdel af verdens børn. De store markedsføringskanoner er kørt i stilling, produktet har været gennemtestet på alle leder og kanter, og Lego-topchef Jørgen Vig Knudstorp er overbevist om, at det denne gang vil lykkes Lego at fange pigernes interesse for at bygge med plasticklodser.

Lego vurderer, at koncernen i dag sidder på omkring syv procent af verdensmarkedet for legetøj eksklusive computerspil, og der er behov for at tænke i nye baner, hvis det tal skal vokse yderligere.

“Vi skal hele tiden lægge nye lag på vores kerneforretning. Her er Lego Friends et meget vigtigt skridt. De syv procent af det globale legetøjsmarked henter vi hovedsageligt hos drengene, men Lego Friends åbner et nyt stort marked for os,” siger Jørgen Vig Knudstorp

Kilde: Business.dk