/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Kvinder vil ikke bortføres af en bredskuldret gladiator med langt hår på en hvid hest

lørdag den 9. juni 2012

Kvinder vil ikke bortføres af en bredskuldret gladiator med langt hår på en hvid hest

Kvinderne vender tommelfingeren nedad til ny svensk reklamefilm, hvor en gladiator ridder af med en kvinde på en hvid hest

Kvinder står for 85 pct. af købsbeslutninger, og derfor er der mange virksomheder, der i disse år har fokus på kvinderne i deres markedsføringskampagner. Det gælder blandt andet Läkerol i Sverige, som gerne vil overbevise kvinderne om, at de skal købe de to pastil-typer Fruit Smoothies og Gigants Pastilles. Undersøgelser viser nemlig at disse to pastiltyper i højere grad bliver købt af kvinder end af mænd.

Derfor har Läkerol og dets bureau Eight fremstillet en reklamefilm med tv-gladiatoren Mikael Prime Hollsten i en af de to hovedroller. Han ridder afsted som en anden machomand med den kvindelige hovedrolle på en hvid hest – efter at hun har spist en pastil.

Eva Vankilde, der er ansvarlig for strategi og analyse i bureauet Lowefriends mener, at filmen slår fejl, fordi den eksponerer mænds forestilling om kvindefantasier.

LoweFriends har sendt reklamen til "test" i sit kvindepanel. Det overordnede resultat kommer senere, men ifølge Bureabiz viser de foreløbige resultater, at over halvdelen finder reklamen dårlig eller meget dårlig - og filmen har allerede kastet kommentarer af sig, bl.a. denne:

"Klistret og klamt - bl.a. fordi han ikke er lækker, men også fordi det er så gammelt og uinteressant med prinsen på den hvide hest. Kvinder køber bare en prins, hvis de vil have en! Det vil ikke få mig til at købe Läkerol - nærmere det modsatte"

Filmen kan ses her

Kilde: Bureaubiz