/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: De købestærke kvinder vil have modne modeller

torsdag den 9. august 2012

De købestærke kvinder vil have modne modeller

Aller Medias ugeblad Søndag skifter fotomodellerne på modesiderne ud med almindelige kvinder over 40 - i alle højder og drøjder

Mediebranchen har traditionelt hyldet ungdommen, men denne tendens gør Aller Meda nu op med. Det populære ugeblad for modne kvinder skifter den purunge modeller ud med kvinder over 40 år i alle højder og drøjder.

”Før fik vi jævnligt henvendelser fra læsere, som ikke kunne forstå, hvorfor det skulle være purunge piger, der viste dem, hvordan de som modne kvinder kunne klæde sig smart. Ville vi ikke være bekendt at vise tøjet på kvinder, som de ser ud, når de har levet liv bag sig, lød nogle af reaktionerne. Og jo, det er jo netop noget af det, Søndag skal gøre. Vise hvor inspirerende og smarte modne kvinder er," siger Søndags chefredaktør Stinne Bjerre i en pressemeddelelse.

Tiltaget ligger i forlængelse af Aller Medias initiativ ”Primetime Kvinder”, der har som formål at skabe debat om opfattelsen af modne kvinder, som koncernen mener er en overset forbrugermålgruppe blandt annoncørerne.

”Kvinder 40+ er mere sunde, stærke, veluddannede og velstillede, end de nogensinde har været før. De kontrollerer størstedelen af den danske formue og tager 80 pct. af alle købsbeslutninger. Vi vil gerne som medie signalere, at vi er bevidste om dette og derfor bruger modeller, som kvinderne kan identificere sig med,” siger Stinne Bjerre.

Kilde: Mediawatch

Læs også: