/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Johnnie Walker skal charmere kvinderne

onsdag den 8. august 2012

Johnnie Walker skal charmere kvinderne

Diageo, som ejer Smirnoff, Johnnie Walker and Guinness, vil have fat i kvinderne. Det sker i erkendelsen af, at fokus hidtil har været for meget på mænd

“Vi har ikke været så gode til at markedsføre vores brands til kvinderne. Historisk set har vi troet på, at når blot vi stilede kampagnerne til mænd, så ville kvinderne følge trop. Men efter at have været gift med en kvinde i 15 år ved jeg af personlig erfaring, at sådan hænger det ikke sammen."

Det udtaler Matt Barwell, der er marketingdirektør for Diageo Western Europe i forbindelse med marketingugen for Cannes Lions Festival of Creativity.

"Historisk set har vi været overfokuserede på mænd, og vi har ikke fuldt ud forstået at opdyrke vores brands i forhold til kvinderne."

Diageo vil fremover lægge større vægt på design, når Smirnoff, Johnnie Walker and Guinness skal markedsføres til kvinderne, fordi kvinderne ifølge Barwell har bedre blik for æstetisk. Derfor styrker Diageo sit samarbejde med rene kvindeteams hos bureaupartneren BBH.

Mens Diageo styrker sin kvindeappeal, vil designstrategien ifølge Barvell også have positiv indflydelse på kvaliteten af markedsføringen til mænd.

Kilde: Marketingweek.co.uk
Se tv-reklamen Johnnie Walker Scotch "The Important Man" 2011