/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Kvinder shopper på Venus - og mænd shopper på Mars

onsdag den 8. august 2012

Kvinder shopper på Venus - og mænd shopper på Mars

Når kvinder har indflydelse på op mod 85 procent af købsbeslutningerne, hvordan kan det så være, at reklamebureauer i gennemsnit har 85 procent mænd ansat i de kreative afdelinger? Det spørgsmål stiller det britiske bureau Creative Orchester i bogen 'Why women shop on Venus and men shop on Mars'

En ny undersøgelse gennemført af Nielson afslørede, at 91 procent af kvinder ikke føler, at reklamebranchen forstår dem. 74 procent af kvinderne føler sig misforstået af bilbranchen og 59 procent føler ikke, at fødevarebranchen er i stand til at sætte sig ind i kvinders behov.

Helt galt står det til, når det gælder kvinder over 50 år, idet reklamebranchen stort set ikke har blik for mennesker med sølvstænk i håret. Dette på trods af, at netop kvinder over 50 år er 'big spenders'.

I bogen 'Why women shop on Venus and men shop on Mars' har det britiske reklamebureau Creative Orcheter sat fokus på, hvordan mænd og kvinder opfatter ord forskellige.

Download bogen gratis i pdf-format her