/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Reklamebranchen har brug for kvinderne

onsdag den 8. august 2012

Reklamebranchen har brug for kvinderne

Billeder af smukke kvinder, der er i gang med gryder og vaskemaskiner har længe været et ”turn-off” for kvinder i reklamens verden. Og nu viser det sig så, at mænd heller ikke kan lide stereotyper i reklamens verden. I hvert fald ikke når det gælder deres eget køn.

En amerikansk undersøgelse fra University of Illinois har fornylig fastslået, at fremstillinger af maskuline ideal-figurer i reklamer får mænd til at føle sig ”utilstrækkelige og sårbare”. Det skriver markedsforing.dk.

Samtidig har det britiske reklamebureau Creative Orchestra gennemført en undersøgelse, der viser, at 86 procent af landets marketing-professionelle mener, at branchen stadig rammer galt, når det gælder de kvindelige forbrugere. Blandt andet fordi de stereotype figurer og historier stadig er fremherskende.

Over halvdelen af respondenterne i den britiske undersøgelse mener, at situationen ville se væsentlig bedre ud, hvis bureauerne hyrede nogle flere kvinder…


Kilde: Markedsforing.dk