/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Lego har succes hos pigerne

fredag den 31. august 2012

Lego har succes hos pigerne

Uanset om pige-serien Lego Friends blev beskyldt for at være kønsstereotyp, så er den med til at bære en stærk fremgang i første halvår, skriver Business.dk

Amerikanske feminister kastede sig i vrede over de lyserøde klodser i pigelegetøjs-serien Lego Friends, og også den danske ligestillingsminister Manu Sareen (R) kritiserede det nye produkt.
Forbrugerne er tilsyneladende fuldstændigt ligeglade, og lanceringen af Lego Friends er en af succeshistorierne i et yderst stærkt halvårsregnskab.

De udskældte lyserøde legoklodser i Friends-serien kom på gaden i januar i år, og ifølge koncernen har serien solgt dobbelt så mange æsker som ventet. Derfor har Lego fået travlt med at øge produktionen op til det afgørende julesalg.

 ”Lego Friends er et resultat af fire års udviklingsarbejde, og det har været fantastisk at opleve modtagelsen fra forbrugerne. Salget har overrasket os særdeles positivt. Med Lego Friends har vi formået at gøre kreativ konstruktionsleg endnu mere relevant for piger, og vi ser frem til at udvikle produktlinjen yderligere de kommende år,” siger Jørgen Vig Knudstorp i en pressemeddelelse.

Læs artiklen på business.dk