Den danske topmodel Helena Christensen bruges for øjeblikket som blikfang i en kampagne for
det britiske tøjmærke Boden. Mærket henvender sig til den britiske middelklasses kvinder, men nu er flere af kvinderne
rasende over den nye Boden-model
Den danske topmodel Helena Christensen kan normalt sælge sand i Sahara, men at sælge tøj til britiske middelklassekvinder har hun
åbenbart ualmindeligt svært ved. I hvert fald bliver den danske skønhed kritiseret af kvinder, der både finder hende for glamourøs og sexet.
"Det virker ret mærkeligt at vise os en berømt model, som vi alle ved
ikke har nogen anelse om det liv, vi lever, og som gør os særdeles
opmærksomme på, at vi kan iføre os al muligt Boden-tøj og stadig ikke
leve hendes liv", lyder en kommentar fra en kvinde, der mener, at
grundlæggeren af Boden-mærket har glemt, hvad ”rigtige
middelklassekvinder foretrækker og stræber efter”.
En anden rasende brite mener ifølge avisen Daily Mail, at Helena Christensen er alt for lummer og sexet til Boden-mærket.
- Jeg foretrækker at se tøj på smilende kvinder med normalt udseende,
ikke på én, der ser ud som om, hun prøver at forføre mig, mener hun.
Kilde: bt.dk
Se billederne af Helena Christensen fra Bodens efterårskatalog 2012
Helena Christensen causes Yummy-Mummy revolt at Boden
Læs også:
De købestærke kvinder vil have modne modeller
Danske kvinder spejler sig i modeller på deres egen alder