/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Britiske middelklassekvinder kan ikke identificere sig med topmodellen Helena Christensen

onsdag den 17. oktober 2012

Britiske middelklassekvinder kan ikke identificere sig med topmodellen Helena Christensen

Den danske topmodel Helena Christensen bruges for øjeblikket som blikfang i en kampagne for det britiske tøjmærke Boden. Mærket henvender sig til den britiske middelklasses kvinder, men nu er flere af kvinderne rasende over den nye Boden-model

Den danske topmodel Helena Christensen kan normalt sælge sand i Sahara, men at sælge tøj til britiske middelklassekvinder har hun åbenbart ualmindeligt svært ved. I hvert fald bliver den danske skønhed kritiseret af kvinder, der både finder hende for glamourøs og sexet.

"Det virker ret mærkeligt at vise os en berømt model, som vi alle ved ikke har nogen anelse om det liv, vi lever, og som gør os særdeles opmærksomme på, at vi kan iføre os al muligt Boden-tøj og stadig ikke leve hendes liv", lyder en kommentar fra en kvinde, der mener, at grundlæggeren af Boden-mærket har glemt, hvad ”rigtige middelklassekvinder foretrækker og stræber efter”.

En anden rasende brite mener ifølge avisen Daily Mail, at Helena Christensen er alt for lummer og sexet til Boden-mærket.

- Jeg foretrækker at se tøj på smilende kvinder med normalt udseende, ikke på én, der ser ud som om, hun prøver at forføre mig, mener hun.

Kilde: bt.dk
Se billederne af Helena Christensen fra Bodens efterårskatalog 2012
Helena Christensen causes Yummy-Mummy revolt at Boden 

Læs også:

De købestærke kvinder vil have modne modeller
Danske kvinder spejler sig i modeller på deres egen alder