/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Kvinder er Carlsbergs nye vækstmarked

mandag den 15. oktober 2012

Kvinder er Carlsbergs nye vækstmarked

Carlsberg vil sælge flere øl til kvinderne, som kun udgør 20 procent af bryggeriets salg, men målet er at øge andelen til 30 procent over en årrække

Kvinder foretrækker vin, champagne og drinks frem for øl, men det vil Carlsberg forsøge at ændre.

"Vi skal blive bedre til at skabe produkter, som appellerer mere til kvinder. Kvinder kan ikke så godt lide den meget bitre smag, og at øl kan få én til at føle sig oppustet. Der ligger en stor mulighed for os i at skabe flere produkter, der tiltaler kvinder", lyder analysen fra koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen i et interview med den britiske avis, The Sun.

Ud over at udvikle produkterne forestiller Jørgen Buhl Rasmussen sig en anden måde at tilgå ølsalget på:

"Om 10 år vil vi måske have supermarkeder, der har hele hyldesektioner med øl kun til kvinder. En decideret kvindeafdeling med produkter, der har en sødere smag", siger han. 

Kilde: food-supply.dk
Læs artiklen på thesun.co.uk