Både enlige kvinder og konen i familien køber i højere grad deres egen bil. Den er ofte billig og benzinøkonomisk
Passagersædet er ikke godt nok til kvinder – de vil have deres egen bil. Derfor er der aldrig blevet solgt så mange biler til kvinder som nu. Det skriver metroxpress.dk
I andet kvartal af 2012 stod kvinder bag købet af 11.125 nye personbiler, og det er rekord ifølge tal fra De Danske Bilimportører. For mænd var tallet 14.953, og kønnene har aldrig ligget så tæt på hinanden.
Også hos Bilbasen – hvor man kan købe og sælge nye og brugte biler – oplever de et stigende antal kvinder. Det er især de små og benzinøkonomiske biler, som kvinderne går efter, fortæller markedsanalytiker Jan Lang hos Bilbasen.
»Kvinder er de rationelle bilkøbere, som køber bil for at få fleksibel transport. De går efter en billig bil, der kører langt på literen og gerne med en servicepakke, så de ikke behøver forholde sig til olieskift og service. Det skal bare køre,« forklarer Jan Lang.
De tre mest populære bilmærker, når kvinderne køber ny bil, er Toyota Aygo, Kia Picanto og Volkswagen.