/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Flere kvinder er blevet chauffør i egen bil

mandag den 8. oktober 2012

Flere kvinder er blevet chauffør i egen bil

Både enlige kvinder og konen i familien køber i højere grad deres egen bil. Den er ofte billig og benzinøkonomisk

Passagersædet er ikke godt nok til kvinder – de vil have deres egen bil. Derfor er der aldrig blevet solgt så mange biler til kvinder som nu. Det skriver metroxpress.dk

I andet kvartal af 2012 stod kvinder bag købet af 11.125 nye personbiler, og det er rekord ifølge tal fra De Danske Bilimportører. For mænd var tallet 14.953, og kønnene har aldrig ligget så tæt på hinanden.

Også hos Bilbasen – hvor man kan købe og sælge nye og brugte biler – oplever de et stigende antal kvinder. Det er især de små og benzinøkonomiske biler, som kvinderne går efter, fortæller markedsanalytiker Jan Lang hos Bilbasen.

»Kvinder er de rationelle bilkøbere, som køber bil for at få fleksibel transport. De går efter en billig bil, der kører langt på literen og gerne med en servicepakke, så de ikke behøver forholde sig til olieskift og service. Det skal bare køre,« forklarer Jan Lang.

De tre mest populære bilmærker, når kvinderne køber ny bil, er Toyota Aygo, Kia Picanto og Volkswagen.

Kilde: Metroxpress.dk