En målrettet indsats for at lokke kvinderne ind i byggemarkederne har båret frugt for Silvan. 40 procent af kunderne er i dag kvinder. For 10 år siden var tallet under 30 procent
Byggemarkederne er ikke længere mændenes territorium – i hvert fald ikke i Silvan, hvor det er lykkedes at overbevise kvinderne om, at gør-det-selv er langt nemmere, end mændene bilder dem ind.
Ifølge Jyllandsposten er kvinderne i de større byer nærmest væltet ind til kurser, hvor de kan lære at sætte en hylde op eller bore et hul i en væg og bruge den rigtige rawlplug.
- Hvis vi går 10 år tilbage, vil jeg tro, at vores kundesammensætning målt på køn var 80-20 eller 70-30 i mændenes favør. Sådan er det ikke længere. Vi er nede på 60-40, og antallet af kvinder, der handler i vores butikker, er stigende. Det afspejler sig også i vores ansatte, hvor vi har flere kvinder end tidligere. Kvinder vil nemlig gerne betjenes af en kvinde, fortæller adm. direktør Freddy Lauridsen til Jyllandsposten.
Kilde: wood-supply.dk