/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Maskuline jobannoncer skræmmer kvinder

lørdag den 29. december 2012

Maskuline jobannoncer skræmmer kvinder


TALENTJAGT: Jobannoncerne i Københavns Kommune er for maskuline til at tiltrække kvindelige ansøgere. Derfor skal opslagene omskrives, så kommunen får flere kvindelige ledere

»Historisk set er vores kultur udviklet af mænd, der sad på posterne,« siger ligestillingskonsulent i Københavns kommune Sarah Højgaard Cawood til Jyllands-Posten.

Derfor vil byens borgerrepræsentation bevidst omformulere jobopslagene, så flere kvinder søger lederstillingerne. Målet er at få mindst 40 pct. ledende kvinder, og det betyder blandt andet, at der skal mindre pral i annoncerne og mere fokus på, hvilke arbejdsopgaver, der skal løses og hvordan arbejdskulturen er, så kvinderne kan relatere til stillingen.

”Ved at skrue på nogle håndtag kan vi få kvinderne til også at finde det interessant”, siger ligestillingskonsulenten, som ikke frygter at blødere formuleringer vil få mænd til at afholde sig fra at søge lederstillinger, da mænd har lettere adgang til lederskab:

”Jeg er ikke bange for, at de ikke vil søge og komme i betragtning til jobbet.”

LÆS OGSÅ:
Jobopslag skal appellere til kvinder 

Kilde: Jyllands-Posten.dk