/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Kvinder kaster gerne penge i pigers fremtid

søndag den 6. januar 2013

Kvinder kaster gerne penge i pigers fremtid

Kvinder ønsker for deres piger, at de skal få succes i livet. Ved at tænke som en kvinde lykkedes det den amerikanske iværksætter Debbie Sterling på kun fire dage at finansiere produktionen af et spritnyt ingeniør-legetøjssæt til piger

GoldieBlox appellerer ikke kun til piger, men også til kvinder.

Derfor lykkedes det den amerikanske iværksætter Debbie Sterling på kun fire dage at skaffe næsten 300.000 dollars til produktionen af det nye legetøj, hvilket var næsten dobbelt så mange penge, som hun havde sat sig som mål.

Det gjorde hun ved en kickstart-kampagne, hvor hun fik kvinder til at købe en GoldieBlox på forventet efterbevilling. Derved skaffede hun finansiering, så hun kunne sætte pigelegetøjet i produktion. Nu forventes det klar til levering i april 2013.

'Vores piger har brug for Goldie'
Debbie Sterling appellerede via sin kickstart-kampagne til kvinder med overskriften ’Vores piger har brug for Goldie’. Goldie er hovedpersonen i det nye legetøj, som åbner pigers øjne for de muligheder, der er inden for ingeniørfaget.

I en video på YouTube fortæller Debbie, som selv er ingeniør, hvordan hun først som teenager blev klar over muligheden for at arbejde med teknik.

I kickstart-kampagnen og på YouTube bruger Debbie Sterling sin egen personlige historie til at fortælle kvinder, hvor vigtigt det er, at piger verden over får mulighed for at stifte bekendtskab med ingeniørfagets verden af muligheder allerede som børn for at styrke pigernes karrieremuligheder. 

Samtidig påpeger Sterling i videoen, at ingeniørfaget i dag er en mandeverden, og at vi også har brug for pigerne for at skabe en bedre fremtid. Ved at købe GoldieBlox investerer kvinderne således både i deres pigers og i verdens fremtid - og kick-start-successen viser, at det er der rigtig mange kvinder, som gerne vil.

Lyserød opfindelse
GoldieBlox er udviklet i et lyserødt univers, som efter Debbie Sterlings vurdering appellerer til pigerne. Her er hun helt på linje med LEGO, som også har erfaret, at piger tænder på lyserødt, hvorfor succesproduktet LEGO FRIENDS er et lyserødt univers.
 
Debbie Sterling elsker også selv prinsesseuniverset, men fastslår på videoen, at piger er mere en blot prinsesser.

Samtidig har Debbie i produktudviklingen haft fokus på, at der er forskel på drenge og piger. Drenge kaster sig i legen direkte ud i at bygge og opfinde, mens piger gerne vil læse og blive klogere på stoffet. Derfor rummer GoldeBlox både en bog og selve legetøjssættet, som fungerer i samspil. Dertil kommer, at Goldie omgiver sig med gode legetøjsvenner, når hun arbejder med sine ideer.
 
 
 
LÆS OGSÅ: