/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Modebranchen har overset hver tredje danske kvinde

torsdag den 3. januar 2013

Modebranchen har overset hver tredje danske kvinde

Det er et af modebranchens hurtigst voksende områder, men hidtil har markedet for tøj til plus-size-kvinder været noget overset. Det vil modekoncernen Bestseller gøre noget ved

Landets største modekoncern Bestseller - kendt for blandt andet Vero Moda, Only og Jack & Jones - lancerer tøjmærket Junarose, som skal fokusere på tøj til kvinder i størrelse 42 og op.

Ifølge koncernen er der potentiale i plus-size-markedet, for i Danmark er det omkring hver tredje kvinde, som efter BMI-indekset er i målgruppen.

"Hidtil har vi fokuseret på vores eksisterende brands, men nu er efterspørgslen så stor, at vi gør det," siger direktionsmedlem hos Bestseller Lisbeth Holm Højgaard til Børsen. Bestseller fik halveret sit resultat til 1,2 mia. kroner i det seneste regnskab, så koncernen har brug for nye områder, der kan tænde op under væksten.

Fra denne sommer vil forbrugere i blandt andet Danmark og Storbritannien kunne købe Junarose-mærket. Junarose-mærket starter med engros-salg til tredjemandsejede butikker, men overvejer på sigt at bygge en kæde af Junarose-butikker op.

Bestseller forventer, at salget af Junarose bliver stort på nettet:

"Mange i målgruppen køber tøj online," siger Lisbeth Holm Højgaard til Børsen.

Kilde: business.dk