/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Kvinderne i det grå guld-segment køber biografbilletter

lørdag den 16. februar 2013

Kvinderne i det grå guld-segment køber biografbilletter

Det dominerende tema ved dette års filmfestival i Berlin har været en stribe kvindelige filmkarakterer, der ofte har rollen som det stærke køn over for de forvirrede mænd. Det er der ifølge Berlingske blandt andet en økonomisk forklaring på

At kvinden er kommet i forgrunden er nemlig ikke kun betinget af filmkunstens almindelige trang til at finde på nyt. Det hænger også sammen med, som branchebladet Variety skrev i starten af Berlinalen, at kvinderne er blevet de »kulturbærende« i familierne.

Det vil med andre ord sige, at det er dem, der køber biografbilletterne, ikke mindst i den ældre aldersgruppe, der stadig godt kan lide at gå i en gammeldags biograf, mens de unge surfer på internettet. Det har givet overraskende biografhit som pensionistkomedien »The Best Marigold Hotel« og den dystre alderdomsfilm »Amour«.

Kvinderne i det grå guld-segment ville holde af hovedpersonen i den chilenske Berlinale-film »Gloria«, hvor den 58-årige titelperson skal finde kærligheden efter skilsmissen. Hun er en fuldt realistisk, graciøst ældet kvinde, der står i kontrast til Hollywoods kunstigt foryngede evigt unge. Hun styrter af sted til singlefester, hvor hun erfarer, at det er nemt at finde sengepartnere, men sværere at finde mænd, der er langtidsholdbare.

Læs artiklen på b.dk