Kvinder udgør halvdelen af befolkningen og mange kvinder kan godt lide pink. Men ikke alle. Det gør bloggeren Karalee opmærksom på buzzfeed.com
Mange producenter har de senere år begået den fejl at tro, at hvis blot deres produkter kunne fås i pink, så ville de kvindelige kunder nok blive vildt begejstrede. Virkeligheden er en anden - ikke fordi kvinder har noget imod pink, men fordi det er en alt for letkøbt løsning på produktudvikling til kvinder - en løsning, som viser, at producenterne ikke tager kvinderne alvorligt.
Hvis kvinder var så simpelt skruet sammen, at den pink farve kunne få os til hvad som helst, ville det naturligvis være smart. Men kvinder er som bekendt forskellige, og succes hos kvinderne kræver derfor, at virksomhederne sætter sig bedre ind i, hvad det er kvinder efterspørger.
Nogle kvinder vil ganske givet bliver fristet af de produkter, du finder på blogindlægget på buzzfeed.com, mens andre vil føle, at det er en alt for stereotyp opfattelse af kvinders præferencer. Andre igen hader ganske enkelt pink.
PS. Personligt kunne jeg godt finde på at købe den pink trillebør ovenfor, fordi jeg synes, at den har humor...
Find eksempler på pink produkter på buzzfeed.com
Ingen kommentarer:
Send en kommentar