En analyse fra Harvard Business School fortæller, at kvindelige
topledere er mere villige til at investere i CSR end deres mandlige
kolleger. Og da den rigtige ansvarligheds-strategi sætter sig på
bundlinjen, er dygtige kvinder ”good for business”. Det skriver Markedsføring
Virksomheder med både kvinder og
mænd i direktionen og i bestyrelsen er bedre rustet til at opnå
bæredygtige gevinster. Det viser forskning fra Harvard Business School.
Med rapportens egne ord: ”Kønsinkluderende lederskab og CSR er tydeligt
forbundet.”
"Konklusionen er entydig, nemlig at det, der er godt for kvinder,
også er godt for virksomheder og samfundet i bredere forstand", siger
Benja Stig Fagerland, prisvindende økonom, forfatter og rådgiver på
SHE-conomy.com, der fokuserer på sammenhængen mellem kvinder, marked,
resultater og ledelse. Benja er også medstifter af House of Gender.
Læs artiklen på markedsforing.dk
Find rapporten her på Catalyst.org
Ingen kommentarer:
Send en kommentar