/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Kvinder er bedre til CSR

lørdag den 18. maj 2013

Kvinder er bedre til CSR

En analyse fra Harvard Business School fortæller, at kvindelige topledere er mere villige til at investere i CSR end deres mandlige kolleger. Og da den rigtige ansvarligheds-strategi sætter sig på bundlinjen, er dygtige kvinder ”good for business”. Det skriver Markedsføring


Virksomheder med både kvinder og mænd i direktionen og i bestyrelsen er bedre rustet til at opnå bæredygtige gevinster. Det viser forskning fra Harvard Business School. Med rapportens egne ord: ”Kønsinkluderende lederskab og CSR er tydeligt forbundet.”

"Konklusionen er entydig, nemlig at det, der er godt for kvinder, også er godt for virksomheder og samfundet i bredere forstand", siger Benja Stig Fagerland, prisvindende økonom, forfatter og rådgiver på SHE-conomy.com, der fokuserer på  sammenhængen mellem kvinder, marked, resultater og ledelse. Benja er også medstifter af House of Gender.

Læs artiklen på markedsforing.dk 
Find rapporten her på Catalyst.org