lørdag den 18. maj 2013

Kvinder er bedre til CSR

En analyse fra Harvard Business School fortæller, at kvindelige topledere er mere villige til at investere i CSR end deres mandlige kolleger. Og da den rigtige ansvarligheds-strategi sætter sig på bundlinjen, er dygtige kvinder ”good for business”. Det skriver Markedsføring


Virksomheder med både kvinder og mænd i direktionen og i bestyrelsen er bedre rustet til at opnå bæredygtige gevinster. Det viser forskning fra Harvard Business School. Med rapportens egne ord: ”Kønsinkluderende lederskab og CSR er tydeligt forbundet.”

"Konklusionen er entydig, nemlig at det, der er godt for kvinder, også er godt for virksomheder og samfundet i bredere forstand", siger Benja Stig Fagerland, prisvindende økonom, forfatter og rådgiver på SHE-conomy.com, der fokuserer på  sammenhængen mellem kvinder, marked, resultater og ledelse. Benja er også medstifter af House of Gender.

Læs artiklen på markedsforing.dk 
Find rapporten her på Catalyst.org

Ingen kommentarer:

Send en kommentar