Hvad vil kvinder have? Det spørgsmål er lige som gammelt som Adam og Eva, og ifølge undersøgelser har mange mænd ingen anelse om svaret. Endnu værre står det til i erhvervslivet

Nye undersøgelser viser, at mange mænd ikke har har sporet sig ind på, hvad det egentlig er, kvinder gerne vil have. Endnu værre står det imidlertid til i erhvervslivet, hvor alt for mange virksomheder og organisationer ikke forstår kvinderne. Det skriver Harold L. Sirkin, som er seniorpartner i The Boston Consulting Group (BCG) og professor på Northwestern University’s Kellogg School of Management.
Ifølge Sirkin viser undersøgelser fra de seneste år, at det globale marked ikke tilfredsstiller de behov, som kvinder har i dag. Dette på trods af, at kvinders indkomst og købekraft er stigende. Samtidig gør kvinder globalt fremskridt både på uddannelsesområdet og på arbejdsmarkedet. Dertil kommer, at kvinder har indflydelse på hovedparten af familiens købsbeslutninger.
”Den stille revolution, som mine kolleger Michael J. Silverstein og hans medforfatter Katharine Sayre skrev om i deres bog fra 2009: Women Want More, er i dag en realitet”, fastslår professoren. Han peger samtidig på, at en ny undersøgelse gennemført af The Boston Consulting Group blandt 7.800 kvinder i 13 lande yderligere dokumenterer, at mange virksomheder globalt kæmper med at udvikle produkter og serviceydelser, som kvinder efterspørger.
Men hvad er det så, kvinder gerne vil have?
Ifølge Sirkin er svaret enkelt: Kvinder vil have produkter og serviceydelser i høj kvalitet til fornuftige priser, som kan lette dem i deres travle hverdag. Derfor er der penge at tjene for de virksomheder, der forstår kvinderne og samtidig har blik for det store forretningspotentiale.
Ifølge The Boston Consulting Group er kvinder et globalt vækstmarked, fordi:
- Kvinder får stadig flere penge mellem hænderne, hvilket gør dem til profitable kunder.
- Kvinder gerne vil betale mere for produkter og serviceydelser, der imødekommer deres behov
- Kvinder får stadig mere at se til, hvilket betyder, at der er gode penge at tjene for virksomheder, som gør det lettere for kvinder at spare tid.
- Kvinder vil gerne betale for at spare tid.
Kilde: Businessweek.com
Ingen kommentarer:
Send en kommentar