tirsdag den 10. december 2013

Der er forskel på kvinders og mænds digitale vaner

Kvinder er overrepræsenterede på Facebook og Instagram, mens mændene styrer LinkedIn og Twitter

 

Selv om langt de fleste danskere har taget sociale medier til sig, så er der stor forskel på mænd og kvinders digitale vaner.

En ny undersøgelse, som Epinion har foretaget for Microsoft Danmark, viser at danske kvinder er overrepræsenterede på Facebook og Instagram, mens mændene dominerer på LinkedIn og Twitter. Det skriver mx.dk.

- Mænd og kvinder kommunikerer forskelligt. Jeg tror, at det korte format, hvor man ikke skal bruge så mange ord, tiltaler mænd. Det er kort og lige til sagen, siger Henrik Vejlgaard, der er ekspert i trendsociologi.

Undersøgelsen viser også, at Facebook er danskernes klart mest foretrukne sociale medie.
Næsten otte ud af ti danske kvinder en Facebook-profil, mens det samme gælder for cirka seks ud af ti mænd. 

Kilde: mx.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar