Nissan's globale marketingchef Andy Palmer udpeger købestærke kvinder til den største forbrugertrend – en trend, der får indflydelse på virksomhedens marketingsplaner verden over
Japanske bilfabrikanter er i fuld gang med at skrue og justere på marketingstrategierne for at få fat i de mange kvinder på verdensplan, der er utilfredse med bilindustrien. Det skriver det engelske Marketing Magazine.
Ifølge Nissan’s globale marketingschef Andy Palmer har kvinder på globalt plan indflydelse på omkring 70 procent af bilkøb:
“Kvinder har fået så meget magt og indflydelse, når familien skal købe ny bil. Ser vi specielt på USA, er omkring 70 procent af de kvindelige forbrugere utilfredse med forløbet, når de skal investere i en ny bil, og 50 procent af kvinderne er utilfredse med selve bilen. Vi har et stort segment af stærke kvinder, og bilindustrien er ikke særlig god til at imødekomme disse kvinders behov. En central trend for os er at nå ud til denne nye generation af kvinder.”
Ifølge Palmer skal forbrugerne inddrages i produktudviklingen af fremtidens biler, så bilen i højere grad tilfredsstiller forskellige forbrugeres behov.
Kilde: Marketing Magazine
Læs mere om Nissan-koncernen på Wikipedia.dk