Onlineportalen Minto.dk satser på at rette markedsføringen af herremode mod kvindelige kunder
Antallet af kvinder – med størstedelen bosiddende i Jylland – der køber tøj fra onlinebutikken Minto.dk's herresektioner, er i vækst. Hele 30% af omsætning fra herremodesektionen i første kvartal af 2014 kom fra kvinder. Derfor satser portalen nu endnu mere på at rette markedsføringen af herremode mod de kvindelige kunder.
Blandt andet viser tal fra handelstrafik et mønster, hvor kvinder der ser på og shopper specifikke kvindebrands i premium eller mid market segmentet på sitet, også laver et naturligt skift til herresektionen i samme segmenter – med et øget mersalg i denne sektion som følge.
Miinto’s undersøgelser viste fx et klart mønster, at hvis en kvinde kiggede på Baum und Pferdgarten, By Malene Birger eller Sofie Schnoor til sig selv på sitet, ville der være en stor sandsynlighed for, at hun ville kigge på Mads Nørgaard, Hugo Boss og New Balance til herre.
Kilde: Retailnews.dk
Ingen kommentarer:
Send en kommentar