lørdag den 17. januar 2015

Det har Grundfos lært af kvinder

Kunsten at tiltrække kvinder er en akilleshæl i mange danske industrivirksomheder. Et image som tunge teknologiske mastodonter gør det svært at få de unge kvindelige kandidaters opmærksomhed og stikker ofte en kæp i hjulet i forhold at opnå højere grad af kønsdiversitet 

 

For at få værktøjer til at tiltrække flere kvindelige medarbejdere har HR-afdelingen hos Grundfos inviteret kvinderne indenfor med det formål at blive klogere på de kvindelige præferencer. Det fortæller Camilla Winther, der står i spidsen for projekt ‘Female Frontrunners’ til jobfinder.dk.

Female Frontrunners er et initiativ, hvor kvindelige studerende får mulighed for at arbejde med projektledelse, strategi og markedsudvikling i Grundfos-regi. For pumpegiganten er målet at observere og lytte til kvinderne, mens det for de studerende har handlet om at komme bag facaden på et af Danmarks allerstørste industri-ikoner.

"Forløbet har lært os overraskende meget om, hvad der tiltaler kvinder både i rekrutteringsprocessen og i selve arbejdssituationen. At kunne sætte sit personlige præg på en ansøgning betyder meget, ligesom det at arbejde i teams motiverer kvinder," forklarer Camilla Winther.

"Det nytter ikke med store kampagner i Børsen eller på de sociale medier, hvis det er kvinder, vi skal nå. Vi skal møde dem på studiet og på messer. Kun ad den vej opnår vi den afgørende stjerne hos dem."

Kilde: Jobfinder.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar