Shopping er hyggeligt for kvinder, mens mændene helst vil overstå det i en fart. Forskere har kortlagt forskellen på kønnenes forbrugeradfærd i en undersøgelse, der er foretaget af Retail Institute Scandinavia. Forskerne forudser, at kønsforskellene vil slå igennem i form af nye butikskoncepter med særlige indretninger for mænd og kvinder
Kvinder shopper for at være sociale og hygge sig, mens mænd er effektive, problemløsende og vil have shoppingturen overstået så hurtigt som muligt. Sådan lyder konklusionen på en ny rapport om forskellen på kønnenes forbrugeradfærd. Det skriver Jyllands-Posten.dk.
"Butikkerne skal indrettes, så kvinderne kan bruge lang tid i dem,« fortæller ekspert i forbrugeradfærd Dorte Wimmer fra Retail Institute. "Hvis man vil have fat i mændene, skal man gå den direkte modsatte vej og indrette butikkerne, så mændene kan komme igennem hurtigst muligt," siger hun.
Kilde: Jyllands-Posten.dk
Ingen kommentarer:
Send en kommentar