En ny undersøgelse viser, at kvinder har mest fokus på bankernes rådgivning, mens mænd primært ser på pris og produkt
Vi er mange, der gør brug af digitale løsninger i vores bankforretninger, men selv om det er tilfældet, er der stadig brug for gode rådgivere og personlig kundehåndtering i bankerne. Det viser en ny undersøgelse, der er gennemført af Mybanker.
Undersøgelsen bygger på besvarelser fra mere end 6600 brugere hos Mybanker, og det er især de unge kvinder, sætter pris på kompetent og troværdig rådgivning. 71 procent af alle kvinderne under 25 år angiver, at adgangen til kompetent rådgivning er den vigtigste faktor, når de skal vælge bank. Til sammenligning er det kun 48 procent af mændene i samme aldersgruppe, der siger det samme.
Hos mændene er der mere fokus på konkurrencedygtige produkter 77 procent af mændene under 25 angiver dette som den vigtigste faktor ved deres bankvalg.
Den store forskel på kvinder og mænds giver anledning til en spændende udvikling i branchen, hvis man spørger Marlene Nørgaard, der er Administrerende direktør i Mybanker.
”Det bliver interessant at følge hvilke pengeinstitutter, der formår at skabe en forretningsmodel og serviceform, der tilgodeser både de rationelle og relationelle behov”, siger hun i en pressemeddelelse.
Og lige netop et øget fokus på rådgivningen, kan vise sig at gavne bankerne på flere områder. Selvom det især er de yngre kvinder, der lægger vægt på kompetent rådgivning, når de vælger bank, så viser Mybankers undersøgelse samtidig, at 41 procent af de brugere, der har skiftet bank det seneste år, har gjort det, fordi de ikke var tilfredse med rådgivningen i deres tidligere bank.
”Vinderne bliver dem, der har moderne forretningsmodeller og forståelse for fremtidens service-behov”, siger Marlene Nørgaard.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar