Club Matas rummer en stærk kundebase med 1,65 mio. medlemmer, og den
omfatter 70 pct. af samtlige danske kvinder i alderen 18-65 år. De voksne kvinder er ifølge Euroinvestor en af de mest mest attraktive
grupper af forbrugerne
Konkurrencen er hård og kommer blandt andet fra butikskæden Normal, men også fra en række brancher, herunder dagligvarehandel. Den hårde konkurrence betyder, at vækst er svær at opnå, men Club Matas har noget, som konkurrenterne ikke har, nemlig en stærk kundebase med 1,65 mio. medlemmer, og den omfatter 70 pct. af samtlige danske kvinder i alderen 18-65 år.
Det skriver Euroinvestor i en analyse af markedspositionen for de 268 Matasbutikker, der markedsfører et stort og spændende sortiment af varer inden for kosmetik og helsekost suppleret af materialistprodukter mv.
Club Matas kan ifølge Euroinvestor benyttes som en attraktiv afsætningsplatform for andre
firmaers tilbud og dermed give Matas en formidlingsprovision. E-handel
kan give besparelser ved et reduceret butiksnet og er en ny og billigere
vej til kundebetjening og vækst.
Her ligger det helt store potentiale gemt i en kombination med Club
Matas’ kundebase, der med en høj andel dækker en af de mest attraktive
grupper af forbrugerne, nemlig voksne kvinder. Det giver fantastiske
muligheder for udvikling og indtjening, hvis Matas kan placere sig i en
nøglerolle som formidler for andre udbydere af varer og servicetilbud.
Kilde: Euroinvestor
Ingen kommentarer:
Send en kommentar