Farvekæden Flügger er vant til at have med mænd at gøre. Maling, træbeskyttelse og spartel er produkter, som tiltrækker et mandligt publikum. Men siden lanceringen af Flüggers e-butik er virksomheden blevet oversvømmet af kvindelige kunder
”Det er interessant at se på de indkomne ordrer. Vi modtager ordrer fra alle egne af Danmark, og to ud af tre kommer fra kvindelige kunder, ” fortæller Kasper Søvsø fra Flügger.
En 10-liters spand er ret tung. Flügger tilbyder, at kunderne kan vælge mellem at hente varerne i den lokale Flügger eller få det hele leveret lige til døren overalt i Danmark. Det gælder både maling, tapet og tilbehør til rengøring og afdækning.
”Det er indlysende, at det er populært hos kvinderne. Jeg forstår da godt, at de hellere vil bruge kræfterne på selve indretningen end på at slæbe”, fortæller Kasper Søvsø, som er daglig leder af netbutikken hos Flügger.
Tre poser maling ind gennem brevsprækken
Caffe latte, balsamico og frisk mynte. Hos Flügger tilbyder man 1100 forskellige farver med sprøde navne, som man kan bestille på internettet. Vælger du tre favoritfarver, kan du få dem tilsendt med posten som farveprøver. Og det er især kvinderne blevet vilde med.
Blot tre måneder efter lancering solgte Flüggers e-butik i snit 150 farveprøver og 200 tapetprøver om ugen. Og to tredjedele af salget er til kvinder.
”Det er på tide, at Flügger får succes blandt kvinderne. Vores farve- og tapetprøver er måske de mest banebrydende redskaber til planlægning hjemmets indretning. Og her er det jo ofte kvinderne, som har det afgørende ord”, vurderer Kasper Søvsø.
Kilde: Flugger.dk