tirsdag den 17. maj 2011

Zero til mænd og light til kvinder

Der er forskel på mænd og kvinder. Det ved du. Det ved jeg. Og det ved Coca-Cola. I 2007 lancerede Coca-Cola i Danmark derfor den nye drik til unge mænd ’Coca-Cola zero’. Årsag: Mænd fandt Coca-Cola Light for tøset og valgte Pepsi Max

Coca-Cola Light blev af mange mænd opfattet som en tøsedrik. Derfor lancerede Coca-Cola i januar 2007 læskedrikken for unge mænd 'Coca-Cola® zero' i Danmark. Den nye Coca-Cola blev lanceret som indbegrebet af ’Life as it should be’ – det bedste her i livet, uden alle de kedelige konsekvenser.

Ambitionen var at Zero skulle være et maskulint og dynamisk no-nonsense brand. Med den nye Cola-variant ønskede Coca-Cola at tage kampen op mod Pepsi, som gav Coca-Cola imageproblemer og hård konkurrence fra den sukkerfri drik 'Pepsi Max', som mændene bedre kunne identificere sig med. 

Ifølge Wikipedia er Danmark i dag det land i verden, hvor der bliver drukket mest Coca-Cola Zero per indbygger.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar