Kvinder køber biler som aldrig før, og fabrikkerne har for længst opdaget, at hvis der er noget, kvinder ikke gider købe, er det ”pigebiler"
For få år siden mødte man ofte biler med klistermærket ”Mors dyt” på bagsmækken. I dag behøver kvinderne ikke skilte med, hvem der sidder bag rattet. Det gør kvinden selvfølgelig. Og chancen for, at hun også selv har valgt og betalt bilen bliver stadig større. Det skriver bil.guide.dk
Men det er ikke tuttenuttede lyserøde "pigebiler", der hitter hos kvinderne.
I stedet handler det om at appellere til kvinderne med grundlæggende kvaliteter som godt design, praktiske detaljer og større fokus på mennesket frem for maskinen. Ifølge Christiane Vejlø, der er livsstilsekspert med kvinders forhold til teknik som speciale, er kvinder langt mere optaget af komfort og motorkraft, end den stereotype opfattelse om, at farve og make-up-spejl kommer i første række.
Kvinder går specielt efter de mindre biler, og det er Chevrolet Spark og Toyota Aygo, der hitter hos kvinderne.
Kilde: bil.guide.dk
Ingen kommentarer:
Send en kommentar